Strona główna » Artykuły » Umowa z pośrednikiem na wyłączność. Zalety rozwiązania

Umowa z pośrednikiem na wyłączność. Zalety rozwiązania

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Sprzedaż mieszkania czy domu, to tylko z pozoru łatwa czynność. W trakcie jej wykonywania mogą się nasunąć takie wątpliwości jak: czy przed sprzedażą nieruchomości pobrać zaliczkę, czy może lepiej udać się najpierw do notariusza albo spisać umowę przedwstępną? Rozwiązać te kwestie pomoże profesjonalny pośrednik nieruchomości – warto podpisać z nim umowę na wyłączność?

Dlaczego warto korzystać z pomocy pośrednika?

Finalizacja transakcji może się przedłużać, ponieważ kupujący będzie potrzebował kredytu – kolejne wątpliwości i problemy można by wymieniać i wymieniać. Aby mieć pewność, że nasza transakcja przebiegnie pomyślnie i bezpiecznie warto skorzystać z pomocy pośrednika, z którym należy zawrzeć umowę na wyłączność lub bez wyłączności. 

Głównym celem umów na wyłączność jest ciągłe podnoszenie jakości usług świadczonych przez pośrednika nieruchomości oraz sposobu obsługi klienta. Umowa na wyłączność różni się od zwykłej umowy tym, że pośrednik dostaje prawo do reprezentowania właściciela nieruchomości, co wiąże się z wzięciem przez niego odpowiedzialności za kwestie techniczne oraz organizacyjne. 

Zalety umowy na wyłączność

Główną zaletą umowy na wyłączność jest to, że umożliwia ona szybszą realizację umowy sprzedaży – właściciel nieruchomości współpracuje z jednym pośrednikiem, który zajmuje się wystawieniem nieruchomości na sprzedaż oraz znalezieniem kupców. Taka sytuacja efektywnie działa na motywację pośrednika – wie, że jest jedynym ekspertem z którego usług korzysta sprzedawca, dlatego też będzie mu zależało na szybkiej sprzedaży nieruchomości oraz że w przypadku pomyślnej transakcji zyska na tym finansowo.

Sprzedawca mieszkania lub domu otrzyma za to komfort psychiczny, że wszystko przebiegnie pomyślnie i zgodnie z prawem. Co więcej, wymagania prawne stawiane przed posrednikami podpisującymi umowę na wyłączność sprawiają, że muszą oni podejmować takie działania, które zapewnią jak najszersze wyeksponowanie nieruchomości – oznacza to, że wyda on więcej na reklamę nieruchomości i będzie bardziej aktywny w poszukiwaniu klientów.